lördag 2 februari 2013

En bra dag.

Idag har jag lämnat in min "frisk anmälan" till jobbet. Känner nästan inget i magen längre, känns lite till och från vid vissa rörelser men det kan jag ju undvika genom att inte göra de rörelserna. På måndag är jag tillbaka i verkligheten och tillbaka på min arbetsplats. 

Idag har jag och mannen hjälpt en underbar vän att flytta. Så nu är vi äntligen hemma igen och jag har redan hunnit byta om till myskläder. 

Så när andra spenderar sin fredag med att festa och dricka så har vi jobbat hårt och inte en droppe alkohol, vilket varit extra bekvämt idag då jag fortfarande tar värktabletter så jag ska ju ändå inte dricka något. 

Har haft det riktigt trevligt hela eftermiddagen, kvällen och natten (fram tills nu då) mycket prat, skratt, någon liten tår, hårt arbete, packa bil, packa ur bil, shopping och spring mellan bil och lägenheter. 

Även imorgon så ska vi iväg och hjälpa vännen med lite allt möjligt, hon ska in och jobba. Så vi får köra dit och ta emot hennes soffa, och för att inte det ska bli för drygt att vänta så ska vi ta och sätta ihop garderob, hyllor mm. 

Nu blir det sängen så att vi orkar med morgondagens bravader med. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar