fredag 22 februari 2013

Berg- o dalbana

Framtiden är fortfarande osäker, och mina känslor och tankar går som en berg- och dalbana. Det hade varit så skönt att bara kunna veta vad jag ska göra. Inte behöva sätta allt mot varandra, väga för- och nackdelar, inte längre behöva känna att allt jag vill göra är att krypa under täcket och önska att allt är löst när jag stiger upp igen. 

Helt enkelt, jag önskar jag visst vad jag ska göra med hela situationen. Det hade varit så mycket simplare och lättare att fatta ett beslut om sveket inte varit av "den enklare" garden. Hade han varit otrogen eller liknande så hade han åkt ut direkt. Men nu har han inte det, däremot så har han ljugit och gjort saker som går tvärtemot det vi var så överrens om och som både tyckte likadant (det var det vi kom fram till då).

För mig är tillit det absolut viktigaste i ett förhållande. Och för tillfället känner jag att den är totalt förstörd. Jag kan inte förstå hur jag ska kunna leva med en person som jag inte känner att jag kan lita på, en person som vet ALLT om mig och mitt förflutna.

En sak vet jag, jag älskar honom. Och jag vet att han är den viktigaste personen i mitt liv, men hur ska jag kunna fortsätta leva med en människa som jag älskar över allt annat - samtidigt som jag inte kan lita på honom... Visst tillit kan byggas upp på nytt, men jag vet helt enkelt inte om jag orkar det. 

Jag önskar att jag bara befann mig i en hemsk mardröm, och kommer vakna upp från den vilken sekund som helst. Men tyvärr så är det min verklighet nu. Så jag måste helt enkelt fatta ett beslut, ett livsavgörande beslut!

2 kommentarer:

  1. Stackare! Kan ni få lite akut parterapi, kanske kurator på sjukhuset, det kan ju kopplas till barnlöshet eller hur? Jag fick pratande en väldigt snabbt i somras, visste inte ens att sjukhusen hade dessa resurser, men de har de! Orkar du ringa och kolla så kanske du och mannen kan komma och få prata igenom det med hjälp utifrån.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jätte mycket för det tipset! Ska verkligen kolla upp det, om inte annat så vet jag att vårdcentralen vi tillhör har en kurator också.
      Kram

      Radera