torsdag 14 februari 2013

14 februari

Jag skulle nog vilja påstå att idag har varit som vilken vardag som helst, även om det är alla hjärtans dag. Spenderade dagen med att vara i skolan på föreläsningar och sedan mötte jag upp mannen för att gå på utställning. 

Den stora skillnaden med dagen var väl i så fall att jag hade ett kort och tillhörande present med mig till skolan för att ge till min underbara V. Som nybliven singel fasade hon inför att spendera dagen ensam och utan en partner. Så jag kände att det var mitt ansvar att skämma bort henne lite grann. 

Och ska jag vara ärlig så gav det mig mer än att jag skulle "fira" med mannen, för detta var vår 10:e alla hjärtans dag tillsammans. Tycker det är viktigare att spendera vår bröllopsdag, förlovningsdag och den dagen vi blev ett par officiellt, tillsammans. Sen tycker jag inte man ska fira det bara för att "andra" säger att man ska, för kärleken är något som ska firas alltid och hela tiden. 

Förvisso hade jag faktiskt köpt ett kort till min älskade man idag, skrev det igår och satte på dörren när jag steg upp för han låg fortfarande och sov när jag gjorde mig klar för att ta mig in till skolan. Så jo, han fick en liten kärleksförklaring idag. Han brukar dock få det annars med i form av några små ord på en post-it lapp, men idag blev det ett kort istället. 

Dagen har varit lång, men den har varit intressant och rolig. Att jag dessutom slapp att laga mat idag, är lite av lyx så här mitt i veckan. Men så blir det när man går på utställning direkt efter skolan och lämnar den nästan tre timmar senare. 

Jag gillar sådana här dagar, de går fort förbi och jag känner mig trött på ett bra sätt när kvällen/natten kommer antågandes. Blir så mycket lättare att somna. Sen är det bara positivt att dagarna går fort, för det innebär att startdagen också närmar sig.  Nu är det fyra dagar kvar tills starten, så imorgon måste jag hämta ut medicin. Vet att de har den inne på apoteket som ligger vid skolan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar