onsdag 23 januari 2013

JAAA!!!

När min klocka ringde idag så ville jag verkligen inte stiga upp, hade ett möte med chefen och mina kolleger eftersom vi har haft en hel del problem med en av de som börjat i vår arbetsgrupp. Att detta möte dessutom låg på en av mina lediga dagar gjorde mig bara ännu mer bitter. 

Men tillslut steg jag upp och gjorde mig i ordning och började fixa till min frukost medan mannen var ute med hundarna. Hörde att posten kom, men tänkte inte mer på det. När mannen öppnade dörren kallade han på mig, för han hade kollat posten och han stod med ett stort kuvert från Region Skåne till mig. 

Blev väldigt nyfiken och jag rev nästan upp det bara för att se vad det var. Och det visade sig vara Instruktioner, provrör (urin), desinfiktionssvampar, ännu mer papper att fylla i inför operationen och, sist men absolut inte minst: EN TID till operation! Ska in och operera bort polypen nu på TISDAG (29/1)! Vet dock inte vilken tid, men det står att jag ska ringa in till dem dagen innan och få en exakt tid jag ska vara där. 

När chocken av att jag redan fått en tid och att det är redan i nästa vecka, lagt sig. Så var min första tanke att kolla kalendern. Och jo, den 29:e är jag helt fullbokad... Möte hela förmiddagen och sen en obligatorisk närvaro på eftermiddag med jobbet, för en föreläsning. Dock har jag löst det under dagen, tog med kallelsen till mötet med chefen för att visa henne den och förklara att jag antagligen inte kommer att närvara på den obligatoriska föreläsningen (beror lite på när jag blir opererad och hur jag mår) och det förstod hon. 

Var ju ganska lätt att prata med henne, då hon vet om hela processen vi är inne i nu. Valde att berätta för henne redan när vi hade första träffen med RMC, eftersom det kommer bli lite strul med mina arbetspass. Så då var halva dagen löst. 

Senare på kvällen var jag iväg på möte med de som jag skulle träffa på förmiddagen den 29:e, så jag berättade för dem att jag tyvärr inte kommer kunna närvara på mötet då jag ska in och operera mig. De blev så klart lite besvikna och oroliga, men eftersom de inte vet om vår resa så var det inte lika lätt att säga något. Men förklarade att jag skulle in och ta bort en polyp som jag har problem med. Så nu är hela dagen löst.

Måste dock bestämma mig för hur jag ska göra med jobbet, ska jobba tre nätter (och första natten går jag på kl 21.00 på tisdagen). Pratade med min mamma, och hon tyckte att jag skulle sjukskriva mig alla tre nätter. Då (som hon påpeka) jag brukar må skit efter narkos och eftersom jag har det jobb jag har, där det är tunga lyft och risk för slag i magen. Så jag ska titta närmare på det imorgon och på fredag, kolla om jag kan byta arbetspass med någon av min kolleger. Även om jag inte kan byta alla så hade det varit skönt att slippa den första natten, annars får jag helt enkelt sjukskriva mig.

Nästa sak som gör att jag just nu svävar på moln är att min stora hemtenta har blivit rättad. Fick resultatet idag, och jag jublade högt i anslutning till mötet på jobbet. Gick helt enkelt inte att hålla glädjen inom mig. 

Min lärare som rättade min tenta skrev följande till mig:

          "Lysande! Jag har inget att anmärka på.
           Att ställa upp punkter där du sammanfattar dina intryck av vad som 
sagts i de personliga berättelserna och sedan låta en eller flera 
gemensamma 
nämnare växa
 fram är en synnerligen väl vald metod 
för den här uppgiften. Om du skriver en kandidatuppsats någon gång 
(klart du skall!) så överväg att använda dig av metoden 
Grundad Teori - du har en fallenhet för den. 
Godkänt!"

Att få den bedömning av en lärare kändes helt underbart, särskilt när man bara kan få GODKÄNT eller UNDERKÄNT. 

Borde kanske köpt en lott eller två idag, med min tur idag. Men risken är väl att turen då tar slut eller vänder... Så jag väntar och hoppas på att turen följer med mig tills det är tid för nästa försök. 

Äntligen så kan jag och min man ta ett steg framåt i resan till dig vårt lilla önskebarn. 

2 kommentarer:

  1. Du är så in i helskottas duktig!!!!
    Du ska vara jättestolt med den bedömningen.
    Visa den för L.A.
    Kram
    BA

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack BA! Jag får väl göra det, så att han ser att jag verkligen kan när jag vill och har orken på rätt ställe.
      Kram

      Radera