tisdag 1 januari 2013

2013 - Vår tur?

Spenderade nyårsafton med underbara vänner hemma hos oss. En halvtimme innan gästerna kom så var jag fixad och allt som skulle förberedas var klart. Det var så skönt att få 30 minuters avslappning, och bara slippa stressa. Det blev mycket prat, skratt, mat, dricka och även en hel del sång. Kvällen/natten sprang iväg och plötsligt så var det småtimmarna och sängen kallade. 

Efter ett fåtal timmars sömn, var det bara att stiga upp och fixa lite frukost till nattgästerna och oss själva. När   våra nattgäster åkt hem, så kom två av de andra förbi och fikade med oss. Sen har vi röjt det mesta sedan festen. Har lite disk kvar, men bord och stolar är ihop fällda och alla dekorationer är bort plockade. Så nu finns det nästan inga spår från att vi hade fest igår. 

Vid 17-tiden gick jag och la mig igen, eftersom jag ska jobba inatt. Ska äta kvällsmat med mannen nu, och det får bli goda rester från gårdagen. 

Hoppas, hoppas, hoppas att detta blir året när det äntligen går som vi vill. Kan det kanske bli så att 2013 är det året jag och min man blir föräldrar eller är blivande föräldrar? Har inte tänkt så mycket på det hela idag (och igår) vilket har varit rätt skönt. Kan ju inte säga att jag inte tänkt på det, för saknade av ett barn finns med mig varje dag - hela dagen och året om. Men vissa dagar lyckas jag förtränga det lite bättre än andra. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar