onsdag 19 december 2012

FAN!!!

Hade en riktigt bra start på dagen, tidig men bra! Efter alldeles för få timmars sömn, var det kl 05.50 tid för mig att stiga upp och göra sig klar. Bussen in till Malmö och skolan för sista delen i en examination som är uppdelad på tre gånger. 

Efter skolan, blev det lite julklappsinköp medan jag väntade på att klockan skulle bli 12, och det blev tid för mig att ta tåget ut till Hyllie och Emporia. För att träffa världens bästa tjej och äta lunch tillsammans, och så att jag kunde ge henne julklappen jag köpt till henne. Vi kommer nämligen inte hinna träffas mer innan jul. 

Under hela förmiddagen gick jag bara och väntade på att min doktor från RMC skulle ringa. Och även under själva lunchen var jag beredd på att svara om hon möjligtvis skulle ringa när vi satt och åt.  Istället hann vi äta, betala och lämna restaurangen lagom tills det att hon ringde. 

Trodde inte att det skulle vara några konstigheter, utan att hon bara skulle dubbelkolla med mig lite om hur det gått. Så därför ville jag bara att hon skulle ringa, så jag fick det överstökat och kunde få nya recept och påbörja tredje försöket. 

MEN, ack så fel jag hade!

Istället fick jag beskedet att nytt försök MÅSTE vänta. För det hade visat sig att jag har en polyp i livmodern, efter det att de granskat ultraljudet jag gjorde för att kontrollera flödet i äggledarna för ca en månad sen. 

Polypen måste tas bort innan nästa försök påbörjas, för (som läkaren sa) om vi gör nytt försök nu och det tar sig, så är risken överhängande att jag får missfall. Min doktor berättade att hon skickat en remiss till kvinnokliniken i Malmö, eftersom det är dem som sköter den biten. Kommer få en kallelse för borttagning. Ingreppet sker under lätt narkos och jag kunde räkna med att åka hem inom två till tre timmar efter det att jag kommer dit. 

Vill ha min tid NU! Om jag inte får papper från dem snart, så kommer jag bli tokig. Vill få det avklarat så vi kan börja med nästa försök! Har jag inte fått det innan nyår, så kommer jag ringa så in i bomben för att få en tid så fort det bara går. Skiter i om jag har obligatorisk dag i skolan eller om jag egentligen ska jobba den dag tiden blir på. För jag tänker inte boka om den, utan då får jag fixa med jobb eller skola på något sätt. 

Så nu vet jag iaf vad jag verkligen vill ha i julklapp i år: Jag vill ha en tid till att ta bort polypskiten så jag kan börja med hormonerna igen.

4 kommentarer:

  1. Hej,
    har läst igenom hela din blogg, och hoppas så på att det ska gå bra för er.
    Och att du får din operation så fort som möjligt, själv önskar jag mig att vi så for som möjligt efter nyår ska kunna påbörja behandling.

    SvaraRadera
  2. Hej.
    Tack för det. Hoppas också innerligt att operationen blir av så fort som möjligt. Önskar även er lycka till, och att er behandling påbörjas så snart som möjligt.

    SvaraRadera
  3. Hej! Ville bara berätta att jag också hade en polyp i livmodern som togs bort mitt i en ivf. Hade innan det gjort otaliga inseminationer och en misslyckad ivf-insättning. När polypen väl var väck blev jag gravid på första frysförsöket och fick en liten son förra året. Nu väntar jag tvillingar efter ett andra frysförsök. Så polypen var nog det stora problemet för mig. Hoppas, hoppas det är så för dig också! Stort lycka till. Ge aldrig upp. För mig tog det fem år.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så skönt att höra. Nja, det finns ju andra delar som är problematiska också i mitt fall, men jag hoppas som du skrev - att det är polypen som är det stora problemet.
      Grattis till dig, och jag önskar dig all lycka till.

      Radera